" />

Critică de teatru

Este Festivalul Național de Teatru la București și șansa a făcut să am bilete în al doilea rând, alături de criticii care-și luau intens notițe despre piesa ce se juca în fața lor. Kafka, “Procesul”.

Impresia imediată a fost că a devenit lumea prea modernă în timp ce eu am bătut pasul pe loc și totul a fost adaptat prezentului adica s-au introdus scene cu sex explicit, că altfel nu mai pricepe publicul tânăr rostul mersului la teatru. Dar aceluiași public tânăr îi repugnă această adaptare deloc necesară, întrucât comentariile și nemulțumirea nu vin doar din partea mea, mulți oameni întrebându-se ce a vrut să transmită regizorul.

Nu intenționez să fac un elogiu al pudibonderiei ci să constat un trend banal: mergi la teatru în speranța regăsirii unei oaze de clasic și de decent și dai peste ceea ce oricum vezi peste tot. Totul e despre sex, precum în celebrul serial, iar asta îmi amintește de o știre conform căreia într-un mic orășel din Cehia l-au interzis pe ursulețul Winnie prin grădinițe pentru că este asexuat cu tricouașul lui roșu și fără pantaloni, iar copiii sunt induși în eroare cu privire la masculinitatea lui.

Și pentru că tot vorbesc de copii, mi-am amintit și de teatrul de copii jucat de actori de la teatre de renume, presărat cu înjurături și vorbe nepotrivite la care, din păcate, adulții râd bătându-se cu mâinile pe burtă. Deci scopul s-a atins! Dar despre asta am scris deja aici.

Revenind la teatrul de adulți, dorința mea de a revedea punerea în scenă a acestui roman genial care prezintă realitatea incoerentă până la absurd, la fel de valabil și zilele noastre, a fost alterată de scene de viol, masturbare și nuditate. Prietena cu care eram mi-a zis că asta nu era nimic, întrucât ea venea de la o altă piesă cu temă religioasă unde actorii s-au dezbrăcat de tot la final și au sărit unii peste alții într-o grămadă de rugby.

Nu știu ce ar mai fi de zis decât că vă îndemn să mergeți la teatru dacă nu aveți programele de adulți incluse în abonamentul tv! În seara aceasta, “Regele Lear”. Mi-e și frică!